Monday, January 23, 2012

Pelangi Kelam

­­dah lame gua tak update blog berabok ni.biase la.student legend.
*
*
*
Terlalu banyak cerita gembira yang gua kongsi kan sebelum ni.tapi hakikatnya,lagi banyak perit yang gua sorok.kadang-kadang gua heran,kenapa gua suka buat orang gelak walhal banyak lagi cerita sedih yang boleh gua kongsikan.selama ni gua mencari jawapan untuk persoalan tu.

Persoalaan tentang hidup.jalan hidup gua yang penuh dengan liku-liku.pengalaman yang mematangkan gua.baru gua sedar,gua boleh bergembira dengan melihat gelak ketawa orang lain.dengan cara itu,gua boleh lupakan sementara segala duka yang gua alami.tapi....sampai bila.bagaimana kalau orang sekeliling gua dah takde dekat.gua keseorangan.
Persoal kisah cinta gua masih ditakuk lama.setiap cerita pasti ada pengakhiran.setiap yang bermula akan berakhir.gua tak punyai rupa paras yang menawan,gaya yang menarik,apetah lagi susuk badan yang gempal.sekilas pandang mungkin kelihatan seperti orang yang ganas dan tak punya perasaan sedih.gua bukan seperti idaman gadis diluar sana.

Bagi gua,teman hidup adalah tempat gua kongsi segala perasaan yang gua alami.berkongsi masalah,mahupun kegembiraan.tapi apakan daya,kesilapan demi kesilapan membuatkan orang tak mudah menerima gua seadanya.gua teruskan seperti dahulu,berkongsi kegembiraan dengan melihat tawa riang orang lain.

Ramai yang berasa gua selalu jadi hero dalam kisah percintaan.seperti mana jejaka di luar sana,cuba menambat hati orang tersayang dengan bekorban apa saja.sanggup lakukan segala di luar jangkaan,untuk menarik perhatian si dia.namun,lumrah hero,sudah pasti menanggung sakit untuk menghadiahkan senyuman untuk orang lain.khilaf diri yang tak sudah menghancurkan segala peluang yang ada.sehingga tertutup segala ruang bahagia yang telah dicapai.

Pahitnya hidup sunyi sudah lama gua telan.sudah bertahun menanggung hidup tanpa teman istimewa.mungkin ada yang boleh menahan,tapi bukan gua yang inginkan manisnya perhatian insan tersayang.masih mencari insan yang sudi menerima diri ini yang hina.insan yang masih lagi berusaha berubah.

Tak mudah untuk memuaskan hati orang lain.bagi insan lemah seperti gua,hidup sendiri mungkin lebih sesuai.mendoakan yang terbaik untuk si dia......BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment