Monday, August 29, 2011

Nostalgia Hari Raya Pilu 2010.

lame syial gua tak update blog jambu gua ni.


***********

tahun lepas raya gua suram.baju raya gua tak dapat sarung.tangan kiri gua jahanam sebab mercun telur meletup kat tangan.kebas dia sampai gua makan ketupat 5 ketul je.biasa gua boleh tapau sampai 10 bijik.celik mata je pagi raya pukul 10.memang haram la nak sembahyang raya.

lepas sarapan,dengan muka kurang terurus gua gerak rumah nenek gua yang terletak 30 minit perjalanan tunggang unta pencen.gua sampai sume dah berbaju lawa siap tengkolok dipadan dengan keris taming sari.gua jadi jeles tahap biawak buasir.

duit raya?haram.ada la dapat dalam 5 hinggit.tu pon acik gua ada balance sampul raya kat kocek.gua sapu buat isi minyak motor.petang lak gua gegar ruma member gua.semua bantai plan raya ruma awek.gua sasau tak boleh join sebab tangan gua da rupa gorila kena sopak.

gua tolak lagi motor gua ke pekan terhampir.gua carik kedai topup dengan harapan ada member mesej nak ajak gua raya.boleh gua reply yang gua nak join dengan syarat tak kesah gua pakai t-shirt lusuh ngan short pant berselipar hampir putus.haram.inbox gua last mesej minggu lpas mase puasa.tu pon celcom suruh gua topup kredit nak mampos.

hati gua makin goyang.gua hadap laptop lepas bosan mencari kasih yang hilang ditepian perigi katak kering.mase ni gua doa harap-harap gua cepat dapat awek sekali 4.meriah sikit raya gua nak gerak banyak tempat.gua silap lagi,gadis-gadis sunti kampung semua sangka gua bekas tentera pencen dengan jambang jarang di bawah dagu.cilake.

malam lak gua layan tivi,rancangan semua ulangan raya tahun lepas punya.gua bengang lalu hempas tivi tu sampai terbelah dua.gua masuk bilik balik.gua hadap lagu anuar zain sampai bosan.gua bengang lagi sekali sampai gua hempas laptop gua jadi 3 bahagian.gua tarik selimut.gua harap gua celik je da bulan zulqaedah.bosan giler raya gua.

No comments:

Post a Comment