Monday, January 30, 2012

Pelangi Kelam II

Masih lagi pertemakan hero.gua sering kali menonton cerita-cerita bertemakan hero.tak kiralah melayu,cina,korea,jepun mahupun tamil.kebiasaannya penamatnya sangat indah.tapi berdasarkan pengamalan,gua sangsi dengan istilah happy ending  ni.memang benar kata orang,cerita dimulakan dengan indah mesti ada penamat yang sedih.
Tinggalkan cerita berlagak hero gua dulu.bosan membebel soal tu.dalam kebosanan gua duduk kat rumah sewa yang kosong ni,banyak yang ga fikirkan tentang masa lampau.ada yang manis,tentulah banyak yang pahit.cerita yang indah tak sebanyak cerita yang hambar dan penuh sedih.seorang yang kelakar bukan bermaksud seorang yang happy go lucky.
Bertemankan milah lagenda 110z berwarna ungu,gua meneruskan perjalanan tanpa niat.berbekal kan minyak penuh di tangki,gua pulas minyak menghala ke teluk intan.sesudah sampai,menempuhi jalan yang ibarat kandang kuda terbiar,gua labuhkan tongkat motor di hadapan menara condong.melihat gelagat manusia yang bergembira,menikmati hidup seperti tiada mati esok.
Mungkin itu semua andaian negatif gua.mereka berhak untuk semua itu setelah segala usaha dan doa mereka.pernah merasa erti sakit dan letih.tapi bukan gua,yang terlalu lalai dan lupa dengan segala kurniaan dan nikmat.hidup seperti ini memang gua yang sebabkan.bersyukur masih lagi di beri masa untuk merubah segalanya.sebelum gua terus leka dengan dunia.
Pantai teluk batik.destinasi seterusnya.mentari hampir terbenam.mungkin seronok jika melihat bersama insan tersayang……………..itu harapan gua.bukan  realiti sebenar.bertemankan bulan dan bintang mungkin lebih baik untuk gua yang mempunyai masa lampau yang teruk.masih terlalu awal untuk hati ini diterima insan di luar sana.mungkin ada?mungkin tidak….
Mata berkaca tidak lagi asing.mengenangkan dosa lampau.hidup harus di teruskan.bukan mudah tapi bukan mustahil juga.
bulan terang menemani gua pulang ke tempat asal.sudah jauh gua menyimpang.merentasi liku-liku dan lubang-lubang di atas jalan,hati gua berdoa supaya hari esok lebih terang dari hari ini…………..bersambung.

No comments:

Post a Comment