Sunday, March 11, 2012

Habis

Setelah sekian lama....
Dah lama gua tak update post kat blog ni.sibuk dengan belajar.bukan senang nak pandaikan.

*
*
*
Kisah cinta lagi.mengapa jiwang lagi?mestilah.gua tak pandai dalam hal ni.mestilah banyak masalah.
Semenjak ni gua sering diuji Allah.ujian yang berat.sangat berat.gua hampir tumbang mujur ada rakan-rakan yang ambik berat.hmmm...

Mungkin dah hampir kesudahannya.perbagai nasihat dan teguran dari membe2 untuk bagi semangat.tapi timbul jugak 1 persoalan yang sering kali bermain kat kotak fikiran gua.persoalan tentang gua yang suka tolong gadis yang gua sayang.
Sejujurnya,lelaki mana yang nak biarkan gadis dia dalam kesusahan kan.btol bukan?sama seperti gua.sememangnya selepas bantuan dihulurkan,kita lelaki takkan harapkan balasan yang nyata.Cuma ingin melihat senyuman puas dan si gadis terlepas dari kesusahan.
Mungkin juga kebetulan atau suratan dalam kehidupan perhubungan gua ni,sering kali ditimpa kesusahan setelah bantuan dihulurkan.gua memang ada pengalaman membantu di gadis idaman dalam macam2 hal.tapi akhirnya,selepas 2 tahun gua masih tidak diterima.ketika itu gua rase pengorbanan gua jadi sia2.usaha tak membuahkan hasil.siapa yang tak sedih bukan?
Tapi gua masih tak buang sifat tu.sebab gua rasa sifat tu tak salah.betol tak?hmmm...ilmu gua dapat,bukan reka,tak salah kalau gua share dengan orang.gua sanggup meredah beribu batu,berpanas hujan.wang ringgit bukan lagi masalah.perasaan tak ingin lihat orang tersayang dalam kesusahan yang penting.
Kadang-kadang gua rasa menyesal setelah apa yang gua hulurkan akhirnya dilupakan begitu saja.perbagai alasan diberi untuk meletakkan gua jauh bila gua tak diperlukan lagi.tapi....berbalik kepada niat asal gua.gua hulurkan bantuan kerana niat nak buat si dia senang;bahagia.tak semestinya gua akan dapat balasan setimpal bukan?....
Walaubagaimanapun....gua terpaksa teruskan hidup ni.hanya Allah tempat gua mengadu.Dia tahu yang terbaik untuk gua.atleast si dia dah berjaya.tak perlulah gua mengharap lebih dari tu.eloklah gua ada pengalaman tolong orang,bukan rosakkan orang.heh...gua doakan orang yang pernah menerima bantuan gua tu berjaya dunia akhirat.walaupun gua sendiri masih lagi merangkak.gua pun masih boleh tersenyum melihat si dia berjaya.walaupun dari jauh dan gua cuma tinggal jadi kenangan....


No comments:

Post a Comment