Wednesday, July 13, 2011

Bersin Dua Poin Kosong Kuasa Empat

gua ada hak tulis isu ni sebab gua da daftar sebagai pengundi bebas namun tertakluk pada syarat dan terma.



gua rimas tol dengan facebookaholic yang taksub ngan bersih ni.rimas gua tak hilang bila ramai dok angkat tamil keparat tu.lu yang kat luar sana!ambiga tu seronok dapat hasut lu sambil minachi tu makan maruku kat ruma siap tengok hindustan lagi.


ada cakap bersih tu patotnye legal atau sah sebab ada dalam hukum demonstrasi tu boleh.please jangan bebal sangat.guna otak siket.dalam Islam, ada satu bab tentang sikap yang perlu korang elak memandangkan sikap tu mendekatkan diri kite ngan syirik iaitu GHULUW.  

pe mende tu?nah gua ceramah siket.baca!jangan syok sangat ngan page bershit tu.


Ghuluw maksudnye berlebih-lebihan, dalam hal agama sehingga melampaui apa yang telah ditetapkan melalui batasan syariat sama ada berbentuk keyakinan mahupun perbuatan. Dan terkandung di dalam Ghuluw ada 4 perkara  :
(a) Tanaththu' (Ekstrim)
(b) Tasyaddud (Memberat-beratkan diri)
(c) I'tida' (Melampaui ketetapan syariat)
(d) Takalluf (Memaksakan diri dengan mengada-adakan sesuatu)



kalau gua tengok yang kutu-kutu bersih tu wat cara clean n clear takpe gak.gua usha pon taw,taksub sangat ngan minachi tu sampai sanggup gadai weekend yang syok ngan kumpul sambil melalak.pe cer?himpun pagi sampai petang,mane solat lu?nak sangat tuntutan lu,tuntutan 5 waktu lu jangan lupe.





barua punye kes.sape taksub bersih tu pegi jaoh-jaoh dari facebook.wat semak.nak kecoh gak pegi myspace.

No comments:

Post a Comment