Thursday, May 19, 2011

Perihal Bas Dan Suara Puak

ye.gua perupakan salah sorang suku kaum poli sabak@psis.lurus pada titik,ramai ahli puak psis tidak berpuas hati dengan kepincangan yang berlaku sekarang.semata-mata duit bas yang sebijik tu,result gua kene tahan.



gua agak respek sape yang berani bersuare kat aduan rakyat.gua harap karam singh walia da prepare parang
pegi libas pengarah.ramai ahli nujum puak buat tilikan, rm30 tak berbaloi untuk perkhidmatan bas yang cume lalu jalan besa.sedangkan jalan besar dengan rumah sewa gua memang jauh.belum lagi ambil kira gua terpakse  mendayung sampan serta menaiki land rover mrentas hutan.korang boleh bayang berape jauh rumah gua dengan jalan besar.



menurut anak tokei bas yang merupakan membe gua sendiri,stakat ulang alik poli sabak sehari 3 kali takkan memakan kos rm10000 sebulan.itu pun kalau bas tu sampai sabak,kalau tak maka bas tu boleh makap lebih.poli pulak kaut kira-kira rm30000 sebulan.tak salah kalau gua buat adaian yang lagi baek sewa kontena kaut budak poli bawak pegi sabak.lagi jimat dan berkapasiti tinggi.



ada kapitalis barat yang menyokong poli menyatakan bahawa rm10 sbulan berbaloi untuk perkhidmatan bas sbulan.di sini gua nyatakan kegunaan rm10 pada waktu-waktu genting daripada gua bazirkan kat tangki minyak bas tu.


  • rm10 mampu mengisi minyak motor gua 2 kali dan mampu membawa gua dari sabak ke banting.tambah rm3 gua da boleh cecah depan ruma gua di sepang.
  • rm10 boleh membuatkan gua bernyawa untuk 3 hari di saat gua sengkek takde duit dan mengelakkan gua dari makan lari.
  • rm10 boleh dimanfaatkan dengan membeli topup rm10 untuk  bergayut bersama bakal isteri dan meminta wang saku dari ibu bapa.
  • rm10 boleh didermakan kepada anak yatim supaya mereka mampu membeli makanan dan dapat pahala daripada di laburkan kepada poli yang menyumbang dosa.gua akan mencarut 18 kali.
  • rm10 boleh digunakan untuk membayar sewa yang terlalu mahal dan sikap penduduk tempatan mletakkan sewa mengikut kepala apatah lagi lelaki mempunyai 3 kepala.tentulah mahal.



gua da malas nak bising.lu nak gantung result gua lantak lah.sem depan baru gua baya.gua bernazar nak langgar bas tu pas gua baya.at least duit gua tu terpakai untuk repair bas dari di ambil untuk kegunaan pihak atasan.


sekian,terima kasih.

1 comment: