Monday, May 9, 2011

Rambo Sepang Mengganas

petang semalam gua masuk utan ngan bapak gua.semata-mata nak carik petai buat lauk makan malam.
pekejadah mengidam petai sampai nak carik sendiri dalam hutan.tak cukup ke orang asli jual kat tepi-tepi
highway tu.punya lah menyusahkan gua,da lah gua baru buat treatment kulit kasi lagi licin.tak fikir lagi cat kuku
gua yang baru gua sapu lepas mandi.


motorcross bapak gua parking tepi hutan.bapak gua@wak jamri keluarkan kompas,alasan takut sesat.
PEH! tak pernah gua dengar orang sesat kat hutan area rumah gua.wak jamri mengomel,"safety first".
lagi 1 PEH! bapak gua speaking!!tak sia-sia British dulu aja walaupun bapak gua belom lahir masa zaman British
lepak kat kampung gua.




aktivis meredah hutan bermula.berbekalkan pisau rambo ditangan kanan dan machinegun M-16 di tangan kiri,gua libas semua yang ada depan gua.wak jamri??? masih pegang kompas sambil membaca arah angin.
gua buat tak tau dan terus memburu petai idaman.gua harap dapat la wak jamri belanje gua air sirap limau
sebagai balasan.




lapan hari berjalan,sampai ke sebatang pokok besar sepemeluk.gua dongak,nampak beruk iras-iras nora danish tengah tibai petai cecah belacan.memang sah ni pokok petai.wak jamri senyum simpul tanda puas.
gua yang penat melibas lu sedap-sedap senyum?gua lepaskan tembakan M-16 ke udara tanda protes.
wak jamri menyahut hanya dengan ledakan bom tangan dari arah belakang punggung beliau.




selangkah gua menaiki puncak pohon petai,gua terdengar terdengar satu suara.bukan suara rozita che wan,mahupun nora danish,tapi hembusan nafas.binatang yang bernama beruang.gua seram-seram sejuk dan
langkah gua menjadi lebih world ala-ala rancangan top masakini,Langkah Mawi World.gua toleh belakang,
sah,memang tak salah,seekor beruang kutub terpacak belakang wak jamri.




wak jamri saspen lalu melarikan diri tanpa menghiraukan kakinya yang menghidap gout.gua makin gusar.
sekarang gua dah solo,confirm jadi lauk beruang malam ni.gua dah terbayang gua dicincang halus dan dimasak paprik dihidangkan bersama nasi putih.gua makin berpeluh.gua hampir terkucil namun pundi kencing
gua senak menahan air emas dari menitis.




gua memulakan langkah berani.gua lepaskan tembakan machinegun yang gua bawak tadi.walaubagaimanapun,dengan bersahaja beruang tu mengelak macam dalam scene matrix.sah beruang ni
kaki DVD.gua hayun pulak pisau rambo,sekali lagi beruang tu mengelak ibarat menari salsa.gua makin panik dan otot gua mula rasa kejang.












pap!gua rasa pedih kat pipi belah kanan.rasa pedih ibarat dilempang oleh emak gua.gua terjaga.gua terus menghala ke tandas bilik gua sambil hati gua berbisik

"nawaitu rof'al hadasil akbari..........."

No comments:

Post a Comment