Tuesday, January 18, 2011

Seorang rakan  gua telah meng-enroll-kan dirinya ke lembah Hai-O BioAura. Baru lagi, dalam 2 bulan rasanya.

Pada pagi yg hening brkabus tebal, Pokyi yang juga rakan serempitan, bukak satu cerita mengenai membe sebulu pasal  urusan perniagaan Hai-O BioAura.

"Ko tau dia datang promote kat aku semalam" - Pokyi bukak cerita.

Gua menyuap spaghetti perlahan sambil mendengar cerita mangkok tu.

"Apa dia promote?" - sedang kunyah spaghetti gua menyoal.

"Biasala....nano teknologi...bla..bla..bla..bla..bla..bla..Bank Rakyat..bayar seratus sebulan..bla..bla..bla..dapat rebate empat ribu..bla bla bla..canggih pakai nano teknologi...bla..bla..bla.."

"tapi yang down nya..baru aku tanya satu soalan, terus langsung tak boleh jawab..lepastu macam nak marah marah"

Terang Pokyi panjang lebar.

"Apa yang ko tanya sampai dia hangin?" - gua terus menyoal.

Pokyi, seorang bekas Chemist terlampau, highly logical, straigh to the point type of niger..menyambung:

"Aku tanya la.."

"..yang kau promote nano nano ni..cuba bagitau aku, nano ni sepuluh kuasa berapa?"


Mendengar pertanyaan Pokyi, gua terus tendang meja makan sampai terbelah dua.

"Barua punya soalan!..bapak Hai-O pun belum tentu boleh jawab!" - balas gua sambil tahan senak perut dan sakit kaki.

1 comment: